Wprowadzanie nowinek w Twoim sklepie internetowym powinno wiązać się również z budowaniem odpowiedniej strategii płatności. Nowe płatności dla e-commerce to sposób na zwiększenie swojej popularności w sieci i pozyskanie klientów, którzy chętniej korzystają z innowacji i, być może, zdecydują się na zakupy właśnie u Ciebie przez wzgląd na użycie zupełnie nieznanych form płatniczych.
O handlu w sieci słów kilka
Handel internetowy rośnie. W szczególności w czasach pandemii i lockdownu. W ubiegłym roku, według szacowań firmy PMR, zakupy realizowane w sieci wynosiły ponad 61 mld zł. Bieżący rok, przez wzgląd na panującą sytuację epidemiologiczną, ma poprawić zeszłoroczny rekord o, co najmniej, 26%. Wzrosty wspierają nowe płatności dla e-commerce.
Zyskujące popularność formy płatności dla e-commerce:
- BLIK,
- Apple Pay,
- Google Pay,
- subskrypcje,
- bramki płatnicze,
- opaski płatnicze.
Nowe płatności dla e-commerce – dlaczego warto je wdrożyć?
Kluczowe w rozważaniu nad sensem wprowadzania nowych płatności dla e-commerce są wyniki badania przeprowadzonego przez IBRIS. Wynika z niego, że 1 na 5 Polaków nie zabiera ze sobą gotówki gdy wybiera się na zakupy. 35% osób poniżej 26. roku życia dokonuje płatności jedynie bezgotówkowo. Chętniej i wygodniej zabrać ze sobą telefon (najczęściej sprzężony z komunikacją NFC), opaskę płatniczą czy smartwatch, które przyciągają w szczególności młodszych odbiorców do skorzystania z oferty sklepu realizującego nowe płatności.