Zastanawiałeś się kiedykolwiek czy kolorystyka w reklamach ma jakiś głębszy sens niż sama estetyka? Jasne, że tak! Kolory mają wpływ na codzienne decyzję zakupowe. Odpowiednio dobrana kolorystyka przywołuje skojarzenia, które skłaniają nas do zakupu danego produktu. W tym artykule omówimy jakie jest znaczenie kolorów w marketingu i jak się to ma do psychologii.
Znaczenie kolorów w marketingu pod kątem psychologii
Tak jak wspominaliśmy wcześniej kolory ujęte w reklamie to nie tylko wyraz estetyczny ale również mający na celu zabieg skłonić konsumenta do zakupu. Pierwszy wzrokowy kontakt z produktem opiera się na analizie kolorystycznej opakowania oraz intensywności użytych barw. Jest określona grupa kolorów, których używa się do pewnych zachowań konsumenckich. Główne założenia użycia określonych kolorów w marketingu to przede wszystkim zwrócenie uwagi konsumentów na dany produkt.
Jakich kolorów używa się najczęściej i jak je odczytać?
Znaczenie kolorów w marketingu jest dość duże. Najpopularniejsze kolory jakich się używa to m. in.:
- zielony – to barwa zaufania, która kojarzy nam się z naturą i działa na konsumenta uspokajająco.
- pomarańczowy – kojarzy się z dobrą energią i zachęca do jakiegoś działania.
- niebieski – kojarzy się z sumiennością, lojalnością oraz prawdą. Jest to kolor często używany prze instytucje finansowe, banki czy firmy ubezpieczeniowe.