zasady tworzenia nazw

Zasady tworzenia nazw produktów oraz marek

Nazwy marek i produktow – jak je tworzyć?

Czy wiesz, że odpowiedniego połączenia ze sobą fonetyki z lingwistyką ze strategią marktingową oraz psychologią to własnie naming, czyli proces tworzenia nazwy marki, firmy czy konkretnego produktu? By nazwa była dobra, to znaczy wywoływała pozytywne skojarzenia a także emocje należy spełnić zasady tworzenia nazw, w taki sposób by uzyskać porzadany efekt. Mimo tego, iż zasady namingu są skomplikowane warto dowiedzieć się co to jest naming, ale też jakie są zasady tworzenia poszczególnych nazw towarów, usług a także marek.

zasady tworzenia nazw

Zasady tworzenia nazw – podstawowe zagadnienia

Pierwszą zasadą jest założenie, iż nasz produkt czy usługa lub marka odniosą międzynarodowy sukces. Nie znaczy to, że musimy koniecznie nazywać nasze produkty w międzynarodowych językach, używając angielskiego czy też innego języka, warto jednak postawić na słowa proste, bez polskich znaków czy fals friends w obcych językach. Zasady tworzenia nazw zakładają sprawdzenie co wybrane przez Ciebie słowo znaczy w obcych językach, by nie popełnić gafy pokroju firmy OSRAM. Warto także postawić na słowo, które łatwo zapada w pamięć. W ten sposób ułatwimy marketingowi działania marketingowe i strategiczne. Co jeszcze jest ważne? Uniwersalizm i ponadczasowość, zrezygnuj zatem z współczesnego sloganu i nowo powstałych słów czy stwierdzeń. Nie wiesz bowiem, czy za rok, dwa, 10 lat dalej będą popularne, czy w ogóle będą istaniały. Kojarzysz wszystkie firmy z końcówką – pol i -ex, to właśnie tego typu działań namingowych, powinieneś unikać.

Dodaj komentarz