Polacy codziennie dokonują zakupów, głównie spożywczych. Społeczeństwo dzieli się na 2 grupy: pierwsza z nich preferuje zakupy stacjonarne, a druga woli zamawiać produkty w Internecie. Nawet sklepy spożywcze mają dziś możliwość dostarczenia zakupionych produktów do domu osoby zamawiających. Wiele osób ma coraz mniej czasu lub po prostu nie może wychodzić z domu, aby zrobić tradycyjne zakupy. Analizując zachowania społeczeństwa, warto zwrócić uwagę na to jaka jest wartość koszyka zakupowego Polaków. ASM Sales Force Agency postanowiło to sprawdzić!
Jaka jest wartość koszyka zakupowego Polaków?
Badanie polegało na porównaniu cen w tradycyjnych, najczęściej wybieranych sklepów w Polsce. Wartość koszyka zakupowego Polaków wahała się procentowo pomiędzy dyskontami, a hipermarketami. Jak zatem rozkładały się siły? Z badań wynika, że zakupy zrobione w sklepach internetowych są droższe. Jednak wiele osób trzyma się stwierdzenia, że są one zdecydowanie tańsze. Warto spojrzeć zatem na statystyki i wyniki przeprowadzonych badań.
Wartość koszyka zakupowego Polaków – gdzie kupimy taniej?
W badaniu wzięło udział 10 najpopularniejszych sieci branży FMCG (fast-moving consumer goods). Dokonano zakupy 40 produktów należących do 10 kategorii. Wśród tych produktów znajdowały się m.in. chemia domowa, mięso, nabiał, napoje, słodycze, używki i alkohol i inne. Na tej podstawie porównano wartość koszyka zakupowego Polaków. Wybierając produkty w najniższych cenach można zaoszczędzić nawet połowę pieniędzy! Co istotne, warto kupować produkty w dyskontach, ponieważ zakupy te są tam o wiele tańsze w porównaniu ze sklepami typu cash & carry czy lokalnymi.