Planujesz rozpocząć swój własny biznes? Wymyśliłeś świetny produkt lub usługę i chciałbyś je z sukcesem wprowadzić na rynek? Spośród wielu elementów całego biznes planu niewątpliwie warto zwrócić uwagę na opracowanie dobrej strategii komunikacji marki.
Marka – Co to właściwie jest?
Zacznijmy może od zdefiniowania, czym tak w ogóle jest marka. Definicji jest wiele i nie znajdziemy jednej właściwej. Tradycyjnie można stwierdzić, iż marka to symbol, znak, termin, nazwa lub połączenie wszystkich tych elementów. Jej podstawową funkcją jest wyróżnienie danej usługi lub produktu. Zdecydowanie marka to wartość niematerialna. Marka powinna przekazywać konkretne emocje, historie, wartości. Gdy myślimy nad marką niezwykle istotne jest opracowanie poprawnej strategii komunikacji marki.
Strategia komunikacji marki – co to takiego?
Najprościej mówiąc strategia komunikacji marki może być określona jako sposób w jaki dana firma dociera do swojego docelowego klienta. Oferta to za mało, należy dotrzeć ze swoim przekazem do klientów i to tych właściwych. Jak zacząć tworzyć taką strategię? Składa się ona z kilku kluczowych elementów. Należy przeanalizować obecną sytuację, sformułować i przeanalizować docelową grupę. Ponadto konieczna jest analiza rynku oraz konkurencji. Następnie formułuje się cele, określa się charakter marki. Finalnie definiuje się sposób osiągnięcia wcześniej wyznaczonych celów.