czy marketing sportowy działa?

Czym jest marketing sportowy?

W świecie konsumpcjonizmu firmy prześcigają się w walce o uwagę klienta, licząc, że ta zaowocuje sprzedażą danego produktu czy usługi. W związku z ogromną konkurencją na rynkach międzynarodowych oraz krajowym małe, duże oraz średnie przedsiębiorstwa decydują się na współpracę z agencjami reklamowymi czy marketingowymi licząc na wprowadzenie odpowiednich działań marketingowych, reklamowych i sprzedażowych, zbudowanie wizerunki brandu, produktu czy też skupienie na rozwiązaniach online.  Branża reklamowa wykorzystuje szereg trików, stosując na przykład marketing sportowy.

Działania zwiększające sprzedaż a sport

emocje i marketing sportowy

Sport to dziedzina, którą w mniejszym lub większym stopniu interesuje się każdy. Mamy ulubionych zawodników, dyscypliny sportowe czy wydarzenia związane ze sportem, które odbywają się cyklicznie jak Mistrzostwa Świata czy Olimpiady. Ogromne emocje jakie wywołuje w kibicach sport często wykorzystywane są przez specjalistów od reklamy.

Marketing sportowy – jak działa?

Istnieje kilka sposobów na to, by promować nowy produkt, markę czy też usługę. Wykorzystując sportowców, którzy często porównywani są do bohaterów narodowych, bądź też uzyskują status niesamowitego idola – nie tylko dla nastolatków ale także dla innych grup społecznych, które mogą okazać się grupami docelowymi, na których zależy danej firmie. Marketing sportowy zatem to wyszukiwanie ambasadorów sportowych, organizowanie spotkań ze sportowcami, podczas biznesowych eventów czy też integracja w charakterze sportowym dla pracowników firmy.

Dodaj komentarz