Mierzalność potencjału kanałów komunikacji to podstawa dobrych działań marketingowych. Dzięki szacowaniu i doskonaleniu umiejętności, właściciel witryny ma szansę na znacznie lepsze zrozumienie wytycznych marketingowych i umiejętne planowanie budżetu. Z dzisiejszego wpisu dowiesz się, w jaki sposób mierzyć zaangażowanie użytkowników na stronie.
Zachowania użytkownika na stronie dzielimy na:
- mikrokonwersje,
- makrokonwersje.
Pierwszy rodzaj zaangażowania użytkowników na stronie to wszelkie działania, które przynoszą firmie korzyść, ale nie są bezpośrednim pragnieniem twórcy pewnej kampanii sprzedażowej. Makrokonwersje to z kolei takie kroki podejmowane przez konsumenta, które wpisuje się w wytyczone cele (może to być na przykład lead bądź zakup określonego w kampanii towaru).
Zaangażowanie użytkowników na stronie a wsparcie narzędzi zewnętrznych
Mierzalność efektywności działań określamy za pomocą tagu HTML (który nazwany został jako foodlight). Fragment kodu umieszcza się w witrynie, a dane zbierane są przez aplikację DoubleClick. Zaangażowanie użytkowników na stronie mierzone w ten sposób pozwala efektywniej zarządzać i sprawdzać ścieżkę konwersji i błyskawicznie je sortować. Zaangażowanie użytkowników na stronie należy nie tylko mierzyć, ale przede wszystkim, filtrować przez wzgląd na potencjalny dochód z tych kanałów. Dzięki indywidualnie opracowanej strategii, masz szansę znacznie lepiej zarządzać pełnym procesem.
Sprawdź już dziś, w jaki sposób wykorzystać kod foodlight w codziennej pracy i zwiększyć efektywność działań. Dzięki podjętym działaniom z pewnością przywrócisz ruch na stronie.