Visual Merchandising

Visual Merchandising – czym jest? Poznaj zasady!

Każdy sklep stacjonarny (online też!) dba o dobre wizerunek oraz atrakcyjność pod katem wizualnym. W ten sposób przyciąga wzrok potencjalnego klienta. Warto jednak dowiedzieć się czym tak naprawdę jest Visual Merchandising. To nic innego ja dział marketingu, który zajmuje się wyglądem sklepu, a także wystawionego na sprzedaż towaru. Zwane również jako sztuka kreowania ekspozycji . Poznaj zasady, którym powinien kierować się każdy właściciel sklepu.

Visual Merchandising w sklepach

Visual Merchandising – istota działania

Chcąc wyeksponować dany produkt w sklepie, warto postawić go w centrum uwagi kupującego, aby ścieżka zakupowa była jak najprostsza. W ten sposób o wiele szybciej i skuteczniej zwrócimy uwagę potencjalnego klienta. Visual Merchandising ma na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, a także zainteresowanie Klientów danym produktem czy produktami. Buduje to przejrzystą komunikację pomiędzy Klientem, a marką. W ten sposób dociera do niego informacja o produktach i usługach, które oferuje sprzedający.

Zasady Visual Merchandising

Chcą w pełni poznać istotę działania Visual Merchandising, nie sposób pominąć zasady, które są kluczowe. Wśród nich wymienia się przede wszystkim odpowiednio zaprojektowaną mapę sklepu, a tym samym dobre ustawienie produktów. Tyczy się to ustawienia w obrębie pomieszczenia, ale też półek! Warto pamiętać o jak najszybszym uzupełnieniu brakujących produktów – tylko w pełni zatowarowany sklep ma szansa na sukces! Oprócz tego należy dbać o porządek, przyciągające uwagę elementy dekoracyjne oraz promocyjne. Elementy takie jak banery informacyjne o promocjach i nie tylko – potrafią zwrócić uwagę kupującego!

Dodaj komentarz