Mówiąc o Google Ads, a zwłaszcza poruszając temat skuteczności tego typu reklam, należy poruszyć zagadnienie remarketingu. Czym właściwie jest remarketing w Google Ads? To typ kampanii reklamowej, który wykorzystuje znane nam pliki cookies. Na ich podstawie jesteśmy w stanie „śledzić” zachowania użytkowników na naszej stronie oraz zapisywać dotyczące do tego dane. Wspomniane informacje możemy wykorzystać do tego, aby przykładowo dotrzeć w formie reklamy do osób, które już były na naszej stronie, ale nie zdecydowały się na zakup.
Do czego przydaje się remarketing w Google Ads
Tak naprawdę, powód wykorzystania remarketingu w Google Ads będzie ściśle powiazany z twoimi celami biznesowymi. Zależy ci na promowaniu swoich usług? Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już kiedyś zaciekawili się twoją stroną. A może prowadzisz sklep internetowy i widzisz, że część klientów porzuca zakupy w koszyku? Remarketing to doskonała okazja, aby się im przypomnieć! To właśnie przez określenie listy remarketingowej jesteś w stanie osiągnąć dobre efekty, zwiększyć sprzedaż i budować lojalność wśród twoich użytkowników.
Stwórz skuteczne listy remarketingowe
Podstawą efektywności twojej kampanii będzie właśnie dobra konstrukcja listy remarketingowej. Musisz poważnie się zastanowić, do kogo chcesz dotrzeć. Jeśli będą to różne grupy, przykładowo część klientów, którzy już coś u ciebie kupili, a także ci, którzy jeszcze tego nie zrobili, dobrym rozwiązaniem będzie stworzenie kilku list. Zebrane dane dotyczące klientów znajdziesz bezpośrednio w Google Ads, gdzie możesz utworzyć swoje listy. Do dzieła!