Ponieważ krzywa wykresu zachorowań na COVID-19 zaczyna się spłaszczać w wielu krajach, a pracownicy przygotowują się do powrotu do miejsca pracy, pracodawcy powinni już teraz planować zajęcie się logistyką i potencjalnymi problemami pracowników. Jednym z elementów zabezpieczających może być osłona antywirusowa na biurko.
Co może zrobić pracodawca, aby ochronić pracowników przed zarażeniem się
Przejście z pracy w schronisku do normalnej działalności prawdopodobnie wpłynie na kulturę firmy i stworzy niepewność dla wielu firm i pracowników. Istnieją jednak działania, które firmy mogą zdecydować się wdrożyć, aby pomóc chronić swoich pracowników i zapewnić większą jasność osobom zaangażowanym w działalność organizacji. Oprócz wdrożenia dystansu społecznego i częstego dezynfekowania pomieszczeń warto też zwrócić uwagę na fizyczne blokady do rozprzestrzeniania się Covida, czyli np. osłona antywirusowa na biurko.
Spowolnienie i ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 w miejscu pracy będzie wymagało kultury edukacji i komunikacji w miejscu pracy. Pracownicy muszą czuć się komfortowo zgłaszając oznaki i objawy, a także rozumieć działania podejmowane przez firmę w celu ochrony ich i innych pracowników.
Osłona antywirusowa na biurko – element zabezpieczeń przed Covid-19
Kroki, które pracodawcy mogą rozważyć wdrożenie środków zapobiegających lub spowalniających rozprzestrzenianie się COVID-19 po powrocie do pracy, obejmują inżynierskie środki kontroli (np. ekrany izolacyjne), ulepszone bezpieczne praktyki pracy (np. higiena rąk, fizyczne zdystansowanie się, ulepszone protokoły czyszczenia i dezynfekcji), środki ochrony osobistej, osłony antywirusowe na biurka i kontrole administracyjne (np. ulepszone zasady zwolnień lekarskich, praktyki w zakresie badań przesiewowych pracowników).