W miejscu pracy ogromnie ważna jest komunikacja. Mowa tu nie tylko o zwykłej rozmowie i budowaniu pozytywnej atmosfery, ale też na zasadzie przekazywania kluczowych informacji. Dzięki takim rozmowom kluczowe jest podejmowanie decyzji na zasadzie operacyjnej, ale też aby działać, zarządzać i pracować. Niekiedy jednak zła komunikacja potrafi przysporzyć sporo problemów. Kluczowy jest odpowiednio prowadzony feedback. Model spinka to metoda przekazywania feedbacku. Jak ją się robi i dlaczego może pomóc Tobie w pracy? Przeczytasz w dzisiejszym materiale.
Model spinka – z czego się składa
Jak już wcześniej było wspomniane, model spinka to sposób przekazywania feedbacku na wysokim poziomie, aby tworzył atmosferę zaufania, a dodatkowo sprzyja współpracy i rozwiązywania problemów. Spinka to połączenie słów: sprecyzuj pozytywy i negatywy, konsekwencje, alternatywy. Każdy punkt ma swoje odpowiednie cechy i znaczenie, które trzeba przestrzegać, aby odpowiednio działać i przekazywać informacje. Ważne jest stosowanie precyzyjnego języka, odnoszenie się do faktów i przede wszystkim kontrola własnych emocji. To właśnie to ostatnie najczęściej rzutuje na ogólny odbiór feedbacku. Jeśli jest prowadzony spokojnie, na pewno zostanie ciekawie przeprowadzony.
Czemu feedback jest ważny?
Feedback ma wiele pozytywnych działań, jednak trzeba uważać, bo nieodpowiednio prowadzony może zadziałać negatywnie. Model spinka pozwoli dobrze go przeprowadzić. Dzięki niemu możesz bez problemu przekazać informacje i niedociągnięcia, aby pracownik się poprawił lub wykonywał zadania poprawnie.