marketing gier komputerowych

Marketing gier komputerowych – jak on wygląda

Marketing to pojęcie bardzo ogólne odnoszące się do promocji i różnego rodzaju elementów, które wpływają na rozpoznawalność marki czy produktu. Większość branż działa w podobny sposób, więc stosuje się tam bardzo podobne schematy. Oczywiście inne są tam cele biznesowe, dzięki czemu pozyskać można odpowiednich klientów. Marketing gier komputerowych jest jednak całkowicie inny. Nie tylko sprzedawany jest produkt cyfrowy, czyli taki, którego nie można dotknąć to w dodatku społeczność, grupa osób w tej kulturze jest bardzo specyficzna. Konieczne jest indywidualne, specjalne podejście. Jak to wszystko działa i na co uważać? Sprawdźmy to!

marketing gier komputerowych

Marketing gier komputerowych – na co uważać

Marketing gier komputerowych to bardzo ciekawy sposób na promocję tytułów w branży. Jest jednak wiele pułapek, na które trzeba uważać. Znajomość rynku jest tutaj bardzo kluczowa, trzeba cały czas kontrolować działania konkurencji, iść za trendem, a także pamiętać o historii wcześniejszych tytułów. Gracze nie zapominają, co odbija się potem wydawcom i twórcom przez długie lata. Bardzo dużą wagę trzeba tutaj poświęcić przy padaniach grupy docelowej i tego, jak dotrzeć do grupy geeków.

pad do konsoli

Czy to się opłaca?

Gry komputerowe z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Dzięki temu zyski i chęć tworzenia nowych tytułów wzrastają diametralnie. Marketing gier komputerowych otwiera nowe wrota na możliwości i wyzwania, jakie stawiają wydawcy i gracze, czyli najważniejsi odbiorcy.

Dodaj komentarz