Jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym

Wiele osób na przestrzeni lat stworzyło swój własny elektroniczny podpis, aby móc w łatwy i prosty sposób wykorzystywać go do podpisywania ofert i poświadczeń. Ale czy rzeczywiście jest to tak proste? Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym? Dzisiejszy wpis jest właśnie dla tych, którzy mają z tym problem i chcą nieco rozwiać wątpliwości.

jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym

Jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym – prawo?

W pierwszej kolejności powinno paść inne pytanie niż jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym, a kiedy mogę ten podpis elektroniczny wykorzystać. Kwestie z tym związane reguluje art. 63 ustawy Pzp. Jeśli nie wiesz, czy możesz go użyć, lepiej sprawdź tam. Przejdźmy jednak do sedna – podpis elektroniczny wykorzystujemy w przypadku zaszyfrowanych plików zawierzających oferty które są jest opatrzony właściwym podpisem, albo plik oferty wraz z plikiem podpisu. Kolejną możliwością jest też to, że wykonawca, na przykład szkolenia czy zamówień, przekazał zamawiącemu swoją ofertę w paczce dokumentów elektronicznych.

po co nam podpis elektroniczny

Po co to robimy?

Skoro wiemy już, jak podpisać ofertę podpisem elektronicznym, warto też wiedzieć, po co nam taki podpis. Dlaczego z niego korzystać, jak możemy podpisać ręcznie i nie bawić się w jakieś dodatkowe pliki i wysłanie danych. No właśnie! Musielibyśmy jechać do odpowiedniego punktu czy budynku, które często znajdują się kilkaset kilometrów od nas. A w taki sposób możemy to wykonać szybko i sprawnie. 

 

Dodaj komentarz